⏩ MASZ PROBLEM Z NIE DZIAŁAJĄCĄ KAMERĄ COFANIA
OBRAZ SKACZE LUB JEST NIEWYRAŹNY
⏩ZACZNIJ OD SPRAWDZENIA TRYBU KAMERY COFANIA
⏩SPRAWDŹ W JAKIM SYSTEMIE NADAJE TWOJA KAMERA COFANIA I ZGODNIE Z FILMEM PRZEJDŹ DO OPCJI ABY USTAWIĆ WŁAŚCIWY FORMAT
⏩JEŻELI OBRAZ Z KAMERY COFANIA NADAL WYŚWIETLA SIĘ NIEPRAWIDŁOWO NA WŁĄCZONYM ZAPŁONIE A PO ODPALENIU AUTA OBRAZ SKACZE LUB ZNIKA (DOTYCZY PRZEWAŻNIE AUT Z SZYNĄ CANBUS, KTÓRA WYŚWIETLA INFORMACJĘ O PRZEPALONEJ ŻARÓWCE). KONIECZNE JEST ZASTOSOWANIE PRZEKAŹNIKA NA ZASILANIU KAMERY Z ŻARÓWKI COFANIA
⏩PROSTYM SPOSOBEM JEST PODŁĄCZENIE KAMERY NA KRÓTKO DO ZASILANIA Z RADIA ABY MIEĆ 100% PEWNOŚCI DO USTAWIONEGO TRYBU ORAZ POTWIERDZENIA KONIECZNOŚCI ZASTOSOWANIA FILTRA/PRZEKAŹNIKA.
✅SCHEMAT PODŁĄCZENIA PRZEDNIEJ KAMERY
➡️PODGLĄD KAMERY COFANIA DOSTĘPNY BĘDZIE W APLIKACJI VIDEO LUB AUX W ZALEŻNOŚCI OD MODELU RADIA
➡️NIEKTÓRE RADIA MAJĄ WZBUDZENIE TRYBU KAMERY PRZEDNIEJ PO ZBICIU BIEGU WSTECZNEGO I WYŁĄCZENIU TRYBU KAMERY WSTECZNEJ. OBRAZ Z KAMERY PRZEDNIEJ POJAWIA SIĘ NA OKREŚLONY CZAS
➡️PAMIĘTAJ ŻE KAŻDA KAMERA POSIADA TRYB PRACY, KTÓRY NALEŻY USTAWIĆ ZGODNIE Z JEJ SPECYFIKACJĄ
✅PRZYKŁADOWY SCHEMAT PODŁĄCZENIA FABRYCZNEJ KAMERY COFANIA Z DEDYKOWANĄ KOSTKĄ DO INSTALACJI
➡️JEŻELI W TWOIM AUCIE WYSTĘPUJĘ FABRYCZNA KAMERA COFANIA. ZAKUPIŁEŚ RADIO DEDYKOWANE Z JEJ OBSŁUGĄ W KOSTCE ZASILAJACEJ MASZ WEJŚCIE SYGNAŁOWE PODEPNIJ JE ZGODNIE ZE SCHEMATEM DO ZŁĄCZA KAMERY W RADIU.
➡️PAMIĘTAJ ABY W USTAWIENIACH KAMERY W RADIU WYBRAĆ ODPOWIEDNI FORMAT POD FABRYCZNĄ KAMERĘ, PRZEWAŻNIE JEST TO CVBS NTSC
⏩ JEŻELI W RADIU NIE DZIAŁAJĄ BOCZNE GUZIKI A DZIAŁA EKRAN TO PRAWDOPODOBNIE ZOSTAŁY ROZKALIBROWANE W OPCJI
W CELU PRZYPISANIA GUZIKÓW NALEŻY PRZEJŚĆ DO APLIKACJI W MENU RADIA:
⏩ CAR SETTINGS --> USTAWIENIA SYSTEMOWE --> USTAWIENIA FABRYCZNE --> HASŁO 16176699 --> TOUCH STUDY --> TOUCH STUDY -> TOUCH STUDY
⏩ KLIKAMY PRZYCISK START I W KOLEJNOŚĆ PRZYPISUJEMY GUZIKI Z BOCZNEGO PANELU ZACZYNAJĄC OD GÓRY OD LEWEJ.
⏩ KALIBRACJI EKRANU DOKONUJEMY W USTAWIENIA.
W PRZYPADKU KIEDY EKRAN NIE REAGUJE NA DOTYK POLECAMY PODŁĄCZENIE MYSZKI POD PORT USB W RADIU W CELU PRZEJŚĆ DO MENU RADIA.
JEŻELI NIE MA MOŻLIWOŚĆ SKALIBROWANIA EKRANU, PRAWDOPODOBNIE PADŁ EKRAN DOTYKOWY
CAR SETTINGS --> USTAWIENIA SYSTEMOWE --> USTAWIENIA FABRYCZNE --> HASŁO 16176699 --> TOUCH STUDY --> TOUCH STUDY -> TOUCH CALIBRATION
⏩ JEŻELI TWOJE AUTO PRAWIDŁOWO NIE WSKAZUJE PARAMETRÓW Z KOMPUTERA AUTA LUB NIE MA KOMUNIKACJI. JEDNĄ Z OPCJI JEST PRAWIDŁOWE USTAWIENIA PROTOKOŁÓW CANBUS
⏩ JEŻELI TWOJE AUTO PRAWIDŁOWO NIE WSKAZUJE PARAMETRÓW Z KOMPUTERA AUTA LUB NIE MA KOMUNIKACJI. JEDNĄ Z OPCJI JEST AKTUALIZACJA PROTOKOŁÓW CANBUS W RADIU.
W TYM CELU NALEŻY PRZEJŚĆ DO USTAWIEŃ CANBUS (OSOBNY FILMY PONIŻEJ) APLIKACJE --> CAR SETTINGS --> USTAWIENIA SYSTEMOWE --> USTAWIENIA FABRYCZNE --> 16176699 --> CAN TYPE SET --> NA EKRANIE POJAWI SIĘ EKRAN CZY ZAKTUALIZOWAĆ CANBUS. WYBIERAMY AKTUALIZACJĘ
JEŻELI RADIO JEST PODŁĄCZONE DO INTERNET WYBIERZ OPCJĘ WYKRYWANIE AKTUALIZACJA.
RADIO PRZEJDZIE DO APLIKACJI MÓJ SAMOCHÓD SKĄD MOŻNA POBRAĆ AKTUALIZACJĄ KLIKAJĄC WYKRYWANIE.
NASTĘPNIE KLIKAMY POBIERZ ABY RADIO ŚCIĄGNĘŁO NAJNOWSZE OPROGRAMOWANIE. RADIO URUCHOMI SIĘ OD NOWA Z NAJNOWSZĄ WERSJĄ STEROWNIKÓW
W APLIKACJI INFORMACJE O SAMOCHODZIE POJAWIĄ SIĘ DODATKOWE OPCJE. (FUNKCJĘ WŁĄCZAMY W ZALEŻNOŚCI OD WERSJI WYPOSAŻENIA AUTA NIE W KAŻDYM AUCIE MOGĄ DZIAŁAĆ WSZYSTKIE OPCJE DOSTĘPNE W APLIKACJI)
⏩ DOTYCZY RADIOSTACJI WYPOSAŻONYCH W ZEWNĘTRZNY LUB WBUDOWANY W OBUDOWĘ
⏩ W CELU USTAWIENIA STEROWANIA W RADIOSTACJI Z MODUŁEM CANBUS:
SPRAWDŹ PRAWIDŁOWE PODŁĄCZENIE CANBUSA (OPISANE NA STRONIE)
PRZEJDŹ DO USTAWIEŃ W RADIU I WYBIERZ ODPOWIEDNI TYP W APLIKACJI RADIA (OPISANE NA STRONIE)
WYBIERAJĄC TYP CANBUSA NIE SUGERUJ SIĘ MARKĄ MODELEM SAMOCHODU PRZYKŁAD:
PEUGEOT PARTNER 2012 ROK --> MOŻE DZIAŁAĆ NA CANBUSIE RAISE --> PSA PEUGEOT CITROEN--> 3008
WYSTĘPUJĄ CANBUSY RÓŻNYCH MAREK: RAISE, HIWORLD, OUDI, LUZHENG, DAJUN, SIMPLE SOFT...... MODEL CANBUSA JEST PRZEWAŻNIE OPISANY NA JEGO OBUDOWIE. ZWRÓĆ UWAGĘ NA MARKĘ PRZED WYBOREM OPCJI W USTAWIENIACH
POSIADAJĄC MODUŁ CANBUS NIE PRZYPISZESZ STEROWANIA Z KIEROWNICY ZA POMOCĄ APLIKACJI, DOTYCZY TO 99% MAREK AUT. WYJĄTKIEM SĄ NIEKTÓRE MODELE MARKI FORD
STEROWANIE Z KIEROWNICY BEZ MODUŁU CANBUS - REZYSTANCYJNE
⏩ DOTYCZY TORADIOSTACJI, KTÓRE NIE SA WYPOSAŻONE W MODUŁ CANBUS ALE POSIADAJĄ OBSŁUGĘ STEROWANIE POPRZEZ ORYGINALNĄ WIĄZKĘ DO INSTALACJI AUTA POPRZEZ KABLE KEY1 KEY2. INFORMACJA O STEROWANIU Z KIEROWNICY JEST OPISANA W NASZYCH OFERTA. PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z CAŁA OFERTĄ PRZED DOKONANIEM WYBORU
⏩ W ZALEŻNOŚCI OD WERSJI RADIA WYSTĘPUJĄ RÓŻNE APLIKACJE DO PRZYPISANIA STEROWANIA GUZIKÓW NP SW LEARNING, KIEROWNICA UCZENIE ITP
⏩ PONIŻEJ FILM JAK PRAWIDŁOWO PRZYPISAĆ STEROWANIE Z KIEROWNICY NA PRZYKŁADZIE MODELU KIA CEED
⏩ W CELU DOKONANIA AKTUALIZACJI SYSTEMU NALEŻY PODŁĄCZYĆ RADIO DO INTERNETU POPRZEZ WIFI W RADIU LUB WŁOŻYĆ KARTĘ SIM DO MODEMU (O ILE NASZ MODELI TAKI OBSŁUGUJE)
⏩ KOLEJNYM KROKIEM JEST PRZEJŚĆ DO USTAWIEŃ W RADIU ZA POMOCĄ KTÓRYCH WYKONANYM AKTUALIZACJĘ SOFTU. PRODUCENT CO KILKA MIESIĘCY WYKONUJE AKTUALIZACJĘ. WARTO AKTUALIZOWAĆ RADIO DO NOWSZYCH WERSJI Z UWAGI WGRYWANIE POPRAWEK PRZEZ PRODUCENTA
⏩ APLIKACJA: MÓJ SAMOCHÓD ➡️MODERNIZACJA➡️KLIKAMY WYKRYWANIE➡️NASTEPNIE WYBIERAMY OPCJĘ SYS LUB CAN W ZALEŻNOŚĆ CZY CHCEMY ZAKTUALIZOWAĆ SYSTEM LUB PROTOKOŁY CANBUS
⏩ PLIK NALEŻY UMIEŚCIĆ NA PENDRIVE (SFORMATOWANY NA NTFS), JEGO NAZWA MUSI BYĆ: UPDATE.ZIP
⏩ PENDRIVA PODPINAMY DO RADIA POD ZŁĄCZE 4PIN USB
⏩ W RADIU OTWIERAMY APLIKACJĘ CARSETTINGS --> USTAWIENIA SYSTEMOWE --> AKTUALIZACJA SYSTEMU --> ROZPOCZNIJ AKTUALIZACJĘ (KLIKAMY 2X)
⏩ RADIO WCZYTA AKTUALIZACJĘ I URUCHOMI SYSTEM OD NOWA. INSTALACJA MOŻE POTRWAĆ KILKA MINUT. POCZEKA DO WŁĄCZENIA SIĘ STACJI. PO URUCHOMIENIU SYSTEMU ODCZEKAJ Z 2-3 MINUTY AŻ W TLE ZAŁADUJE SIĘ RESZTA APLIKACJI. PO ZAKOŃCZENIU PROCESU MOŻESZ NA NOWO KORZYSTAĆ Z RADIA Z AKTUALIZACJĄ SYSTEMU
RADIO POBIERA PRĄD NIE WYŁĄCZA SIĘ POPRZEZ ZAPŁON SPRAWDŹ TE OPCJE:
⏩ WERYFIKACJA ZŁĄCZA KABLI W INSTALACJI:
(95% STACJI POTRZEBUJE DWÓCH KABLI ZASILAJĄCYCH ABY SIĘ URUCHOMIĆ, PRZYCISKI NA PANELU RADIA WYŁĄCZAJĄ TYLKO EKRAN A RADIO JEST NADAL UŚPIONE. STACJĘ URUCHAMIAJĄ SIĘ W MOMENCIE WŁĄCZENIA ZAPŁONU. MOŻNA TO OMINĄĆ JEDNAK WIĄŻE SIĘ TO Z ROZŁADOWYWANIEM AKUMULATORA AUTA - W TYM CELU MOŻNA POŁĄCZYĆ ŻÓŁTY I CZERWONY KABEL DO STAŁEGO PLUS Z AKUMULATORA. OPCJĄ JEST DOROBIENIE DODATKOWEGO GUZIKA ABY RADIO NIE ROZŁADOWYWAŁO AKUMULATORA KIEDY Z NIEGO NIE KORZYSTAMY)
+B KABEL ŻÓŁTY+12V STAŁY AKUMULATOR, PODPIĘTY JEST NA STAŁE, TRZYMA PAMIĘĆ RADIA. JEŻELI RADIO GUBI STACJE NIE ZAPAMIĘTUJE DATY I GODZINY ZWERYFIKUJE TEN KABEL LUB ZAMIEŃ Z CZERWONYM ACC
ACC KABEL CZERWONY +12V PO ZAPŁONIE, MOŻE PROWADZIĆ BEZPOŚREDNIO DO INSTALACJI AUTA LUB BYĆ WYPROWADZONY Z MODUŁU CANBUS (PRZEWAŻNIE WERSJE ZE STEROWANIEM Z KIEROWNICY).
❗❗❗ZDJĘCIE POGLĄDOWE KOSTKI Z AUTA, KONIECZNOŚĆ SPRAWDZENIA MIERNIKIEM INSTLACJI W AUCIE ABY OCNIEĆ MIEJSCA PINÓW❗❗❗
⏩ JEŻELI W TWOIM AUCIE SĄ DWA PLUSY W INSTALACJIACC (+12V ZAPŁON)ORAZ B+ (STAŁY PLUS) TO MUSISZ ZWERYFIKOWAĆ PRAWIDŁOWE PODŁĄCZENIE DO INSTALACJI RADIO - AUTO. JEŻELI ZAKUPIONE RADIO Z CANBUS NIE PODAJE ZASILANIA NA CZERWONY KABLA DO INSTALACJI RADIA ACC (+12V ZAPŁON) MOŻE BYĆ KONIECZNOŚĆ ODŁĄCZENIA GO OD CANBUSA I WPIĘCIA DO +12V PO ZAPŁONIE DO INSTALACJI W TWOIM AUCIE W CELU URUCHOMIENIA STACJI POPRZEZ ZAPŁON. PRZEWAŻNIE DOTYCZY TO WERSJI GDY OTRZYMAŁEŚ RADIO Z CANBUSEM A W TWOIM AUCIE NIE MA STEROWANIE Z KIEROWNICY
SCHEMAT KOSTKI 16 PIN RADIA ANDROID
SCHEMAT KOSTKI RADIA STANDARD ISO
⏩ WIĘKSZOŚĆ STACJI ANDROID POSIADA TRYBY UŚPIENIA ABY RADIO SIĘ SZYBCIEJ URUCHAMIAŁO, PONIEWAŻ START PEŁNEGO SYSTEMU ANDROID OD ZERA TRWA DO KILKUNASTU SEKUND W ZALEŻNOŚCI OD WERSJI RADIA.
⏩ W PRZYPADKU GDY TWÓJ AKUMULATOR MA JUŻ SWOJE LATA MOŻE NIE WYTRZYMAĆ TRYBU UŚPIENIA (TYM BARDZIEJ W OKRESIE ZIMOWYM) I ROZŁADOWUJE AKUMULATOR. WARTO SPRAWDZIĆ AKUMULATOR W JAKIEJ JEST KONDYCJI PRZED WYMIANĄ.
⏩ RADIO POSIADA OPCJĘ WŁ/WYŁ TRYBU UŚPIENIA ZALEŻNE OD MODELU OFEROWANYCH NA RYNKU. PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY FILM DO NASZYCH STACJI Z MOŻLIWOŚCIĄ WYŁĄCZENIA TYCH OPCJI RADIA W WERSJI A6PRO Q8 Q9 A200 A400 A600
JEŻELI MASZ PROBLEM Z PODŁĄCZENIEM DO OPCJI ANDROID AUTO/ CARPLAY WYKONAJ NASTĘPUJĄCE CZYNNOŚCI
SPRAWDŹ W TELEFONIE NAJNOWSZĄ AKTUALIZACJĘ ANDROID AUTO W SKLEP PLAY
WYCZYŚĆ DANE PODRĘCZNE APLIKACJI ZLINK W RADIU W USTAWIENIACH ANDROIDA - APLIKACJE
SPRAWDŹ CZY MA WŁĄCZONĄ OPCJĘ KOMUNIKACJI W USTAWIENIACH RADIA:
CAR SETTINGS --> USTAWIENIA GŁÓWNE --> USTAWIENIA DOMYŚLNE --> INTERCONNECTION SETTINGS -- MUSI BYĆ WYBRANA OPCJA CARPLAY (FUNKCJA DLA OPCJI CARPLAY ORAZ ANDROID AUTO)
ZAMIEŃ KABEL, FUNKCJA DZIAŁA PRZEWAŻNIE NA FABRYCZNYCH ORYGINALNYCH KABLACH. MINIMALNE WYMAGANIA KABLA TO PRZESYŁ 480mb/s USB wersja 2.0
JEŻELI KORZYSTASZ BEZPRZEWODOWO Z OPCJI WYŁĄCZ HOTSPOT ORAZ WIFI PRZED PODŁĄCZENIEM W TELFONIE. POZOSTAW WŁĄCZONY TYLKO BLUETOOTH DO POŁĄCZENIA Z RADIEM
PIERWSZE PODŁĄCZENIE MOŻE POTRWAĆ TROCHĘ DŁUŻEJ, KONIECZNE BĘDZIE PRZEJŚCIE W TELEFONIE LUB NA RADIU PRZEZ PROCES URUCHOMIENIA.
W APLIKACJI ZLINK WŁ/WYŁ OPCJĘ BACKGROUND CONNECTION
SCHEMAT PODŁĄCZENIA ZŁĄCZY RCA AUDI A3 A4 Z AKTYWNYM SUBWOOFEREM, SYSTEMEM BOSE
ZŁĄCZA RCA AUDIO Z KOSTKI ZASILAJĄCEJ ISO LUB QUADLOCK W ZALEŻNOŚCI OD WERSJI PODŁĄCZAMY DO DODATKOWEJ KOSTKI ZE ZŁĄCZAMI RCA W RADIU 20 PIN Z NIEJ WYCHODZĄ KABLE AUDIO OUT R, AUDIO OUT L
DODATKOWO SYSTEM MUSI POSIADAĆ ZASILANIE PO ZAPŁONIE JAK NA SCHEMACIE
ABY POPRAWIĆ JAKOŚĆ ROZMÓW TELEFONICZNYCH LUB KORZYSTANIA Z FUNKCJI GŁOSOWYCH, MOŻNA PODŁĄCZYĆ ZEWNĘTRZNY MIKROFON DO RADIA SAMOCHODOWEGO. PONIŻEJ ZNAJDUJE SIĘ SZCZEGÓŁOWY OPIS KROKÓW INSTALACJI:
ZEWNĘTRZNY MIKROFON (NAJCZĘŚCIEJ POJEMNOŚCIOWY Z WTYKIEM 3.5 MM JACK),
PRZEWÓD MIKROFONOWY (JEŚLI MIKROFON JEST ODDZIELNY OD RADIA),
EWENTUALNY ADAPTER, JEŚLI RADIO WYMAGA NIESTANDARDOWEGO ZŁĄCZA.
WEJŚCIE MIKROFONU OZNACZONE JAKO MIC LUB PODOBNE.
MOŻE TO BYĆ PORT 3.5 MM JACK, 2.5 MM JACK, LUB ZŁĄCZE SPECJALNE.
JEŚLI INSTRUKCJA RADIA WSKAZUJE NA POTRZEBĘ ADAPTERA DO PODŁĄCZENIA MIKROFONU, UPEWNIJ SIĘ, ŻE POSIADASZ WŁAŚCIWY ADAPTER
WYBÓR MIEJSCA MONTAŻU:
ZALECANE MIEJSCE TO GÓRNA KRAWĘDŹ SŁUPKA A, OBOK LUSTERKA WSTECZNEGO, LUB W POBLIŻU OSŁONY PRZECIWSŁONECZNEJ KIEROWCY.
MIKROFON POWINIEN BYĆ SKIEROWANY W STRONĘ UST KIEROWCY I UNIKAĆ MIEJSC NARAŻONYCH NA SZUMY WIATRU (NP. W POBLIŻU OKIEN).
MOCOWANIE MIKROFONU:
UŻYJ UCHWYTU Z KLIPSEM (JEŚLI JEST W ZESTAWIE) LUB TAŚMY DWUSTRONNEJ, ABY ZAMOCOWAĆ MIKROFON.
WŁÓŻ WTYCZKĘ MIKROFONU DO ODPOWIEDNIEGO GNIAZDA W RADIU:
UPEWNIJ SIĘ, ŻE WTYCZKA JEST DOBRZE OSADZONA, ABY UNIKNĄĆ PRZERW W DZIAŁANIU.
W PRZYPADKU RADIA Z GNIAZDEM TYPU DEDYKOWANE ZŁĄCZE:
UŻYJ ADAPTERA ZGODNIE Z DOKUMENTACJĄ RADIA.
PRZEPROWADŹ PRZEWÓD MIKROFONOWY PRZEZ DESKĘ ROZDZIELCZĄ LUB PODSUFITKĘ, UNIKAJĄC JEGO NACIĄGANIA.
TEST MIKROFONU:
WŁĄCZ RADIO I SPARUJ JE Z TELEFONEM PRZEZ BLUETOOTH.
PRZEPROWADŹ TEST ROZMOWY TELEFONICZNEJ LUB KOMENDY GŁOSOWEJ, ABY UPEWNIĆ SIĘ, ŻE MIKROFON DZIAŁA PRAWIDŁOWO.
JEŚLI MIKROFON NIE DZIAŁA:
SPRAWDŹ POŁĄCZENIE WTYCZKI. UPEWNIJ SIĘ, ŻE W USTAWIENIACH RADIA JEST WYBRANA OPCJA ZEWNĘTRZNEGO MIKROFONU (JEŚLI DOSTĘPNA).
UWAGI I OSTRZEŻENIA:
MIKROFON POWINIEN BYĆ WOLNY OD PRZESZKÓD ZAKŁÓCAJĄCYCH ODBIÓR DŹWIĘKU (NP. MASKOWNIC, TKANIN).
UNIKAJ PROWADZENIA PRZEWODU MIKROFONU W POBLIŻU PRZEWODÓW ZASILAJĄCYCH, ABY UNIKNĄĆ ZAKŁÓCEŃ.
W PRZYPADKU NIESTANDARDOWYCH SYSTEMÓW DŹWIĘKOWYCH NALEŻY ZAPOZNAĆ SIĘ Z INSTRUKCJĄ OBSŁUGI RADIA.
PRZEWÓD ZASILAJĄCY (Z BEZPIECZNIKIEM) PODŁĄCZ DO AKUMULATORA (+).
PRZEWÓD MASOWY ZAMONTUJ DO KAROSERII W POBLIŻU WZMACNIACZA.
⏩STEROWANIE (REMOTE):
PODŁĄCZ PRZEWÓD STERUJĄCY DO WYJŚCIA "REMOTE" W RADIU (UWAGA, NIEKTÓRE MODELE RADIA WYMAGAJĄ WŁĄCZENIA OPCJI WZMACNIACZ (CARAMPLIFIER) W USTAWIENIACH ABY POJAWIŁO SIĘ NAPIĘCIE NA KABLU REMOTE/ANT (NIEBIESKI NR10) ZE ZŁĄCZY RCA)
⏩WEJŚCIA AUDIO (RCA):
PODŁĄCZ PRZEWODY RCA DO WYJŚĆ "PRE-OUT" RADIA.
⏩GŁOŚNIKI:
PODŁĄCZ WYJŚCIA WZMACNIACZA DO GŁOŚNIKÓW, ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ WZMACNIACZA.
⏩TESTY I REGULACJA:
SPRAWDŹ POŁĄCZENIA I USTAWIENIA WZMACNIACZA, UPEWNIJ SIĘ, ŻE WSZYSTKO DZIAŁA POPRAWNIE
⏩ZASTOSOWANIE KONDENSATORA
KONDENSATOR DO WZMACNIACZA TO URZĄDZENIE ELEKTRONICZNE STOSOWANE W SYSTEMACH AUDIO, ABY STABILIZOWAĆ NAPIĘCIE I DOSTARCZAĆ DODATKOWĄ ENERGIĘ W MOMENTACH SZCZYTOWEGO OBCIĄŻENIA. PRZYDATNY JEST PRZY WYSOKOWYDAJNYCH WZMACNIACZACH, GDZIE WYSTĘPUJĄ NAGŁE SPADKI NAPIĘCIA.
ZALETY:
ZAPEWNIA STABILNĄ PRACĘ WZMACNIACZA.
ZAPOBIEGA PRZYCIEMNIANIU ŚWIATEŁ POJAZDU.
POPRAWIA JAKOŚĆ DŹWIĘKU PRZY WYSOKIM OBCIĄŻENIU.
WYBIERAJĄC KONDENSATOR, ZWRÓĆ UWAGĘ NA POJEMNOŚĆ (NP. 1 FARAD NA KAŻDE 1000 W RMS).
STRZAŁ W GŁOŚNIKACH PRZY WŁĄCZANIU RADIA
⏩OPÓŹNIENIE WŁĄCZENIA WZMACNIACZA
Objaw: Wzmacniacz włącza się natychmiast po załączeniu radia, co powoduje impuls dźwiękowy w głośnikach.
Rozwiązanie:
Sprawdź przewód sterujący REMOTE (zwykle niebieski lub niebiesko-biały) między radiem a wzmacniaczem.
Dodaj moduł opóźnienia sterujący włączeniem wzmacniacza, aby uniknąć nagłych impulsów.
⏩BRAK LUB USZKODZONA KONDENSACJA WEJŚCIOWA
Objaw: Przebicie prądu zasilania przez wzmacniacz do głośników.
Rozwiązanie:
Sprawdź kondensatory we wzmacniaczu, szczególnie w torze audio. Wymień uszkodzone elementy.
Upewnij się, że okablowanie jest zgodne z instrukcją producenta.
⏩NIEPRAWIDŁOWE UZIEMIENIE
Objaw: Zakłócenia dźwięku wynikające z różnicy potencjałów.
Rozwiązanie:
Upewnij się, że zarówno radio, jak i wzmacniacz są uziemione do czystego, nieutlenionego punktu na nadwoziu pojazdu.
Oba urządzenia powinny być podłączone do tego samego punktu masowego, aby uniknąć pętli masowej..
⏩USZKODZONY WZMACNIACZ
Objaw: Niewłaściwy sygnał startowy generowany przez wzmacniacz.
Rozwiązanie:
Sprawdź wzmacniacz na innym systemie audio.
W razie potrzeby napraw lub wymień wzmacniacz.
⏩ZAKŁÓCENIA OD ZASILANIA
Objaw: Zakłócenia mogą wpływać na pracę wzmacniacza i radia.
Rozwiązanie:
Zamontuj filtr zakłóceń na przewodzie zasilającym wzmacniacz lub radio.
Sprawdź akumulator i alternator pod kątem stabilności napięcia.
⏩DIAGNOSTYKA
Sprawdź połączenia:
Upewnij się, że przewody REMOTE, masy i sygnałowe są poprawnie podłączone.
Odłącz wzmacniacz:
Testuj radio bez wzmacniacza, aby wyeliminować problem w radiu.
Przetestuj wzmacniacz:
Podłącz wzmacniacz do innego systemu audio, aby sprawdzić jego działanie.
Sprawdź komponenty wzmacniacza:
Skontroluj kondensatory w torze audio oraz na płycie wzmacniacza. Wymień uszkodzone elementy.
PAMIĘTAJ, ŻE WIĘKSZOŚĆ PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z "STRZAŁAMI" W GŁOŚNIKACH WYNIKA Z BŁĘDÓW W INSTALACJI LUB NIEKOMPATYBILNOŚCI KOMPONENTÓW. STARANNIE WYKONANE POŁĄCZENIA I WŁAŚCIWE AKCESORIA MONTAŻOWE (TAKIE JAK PRZEKAŹNIKI CZY FILTRY ZAKŁÓCEŃ) POZWALAJĄ WYELIMINOWAĆ TE OBJAWY.
ZYSKAJ DODATKOWE 2%NA ZAMÓWIENIE POPRZEZ NASZĄ STRONĘ
W WIADOMOŚCI PRZY ZAKUPIE PODAJ TWOJE DANE KONTA Z YOUTUBE
PO ZATWIERDZENIE SUBSKRYPCJI OTRZYMASZ RABAT 2% NA NOWE ZAMÓWIENIE W NASZYM SKLEPIE
CENĘ ODLICZYMY OD KWOTY GŁÓWNEJ TWOJEGO ZAMÓWIENIA
OFERTA DOTYCZY TYLKO JEDNEGO ZAMÓWIENIA ZŁOŻONEGO PRZEZ NASZĄ STRONĘ NA DOWOLNĄ ILOŚĆ PRODUKTÓW
DLA ZAMÓWIEŃ POWYŻEJ 600ZŁ
WPISZ KOD KUPONU "YOUTUBE" W KOSZYKU ZAMÓWIEŃ
Zapisz się do Newslettera
Podaj nam swój adres mailowy, a w zamian otrzymasz kupon rabatowy o wartości 10,00 zł
Minimalna wartość zamówienia o jakiej będzie można zrealizowac kupon rabatowy to: 100,00 zł
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.